Dig this cover

כי בדיוק לפני שבועיים הסתיימה ועידת האקלים השנתית שהתקיימה בפריז. ״נקודת מפנה היסטורית״ – אמר שר החוץ הצרפתי. ״הזדמנות לשנות את העולם״ אמר נשיא צרפת, ״הנכדים שלנו ייראו שאנחנו מילאנו את חובנו על מנת להבטיח את עתיד הכוכב שלנו״ כתב ראש ממשלת בריטניה. שבועיים שלמים דנו כ- 150 נשיאים וראשי מדינות, כולל המזהמות העיקריות – ארה״ב סין והודו על האקלים. ההסכם שנחתם בסופה מחייב את כל המדינות להפחית את פליטת גזי החממה שלהן על מנת לעמוד ביעד הטמפרטורה שנקבע. נסיון לשמור כי ההתחממות הגלובלית תוגבל הרבה מתחת ל-2 מעלות צלזיוס. אבל איך זה קשור אלינו וליום יום?

 

מיחזור זה חלק גדול מהסיפור

DISH OUT THE REAL THING

שקיות אשפה שחורות ענקיות מונחות בהיכון. הזבל מתחיל למלא אותן. שתי שקיות – שני טיפוסים שהעולם נחלק על פיהם. הממחזרים והלא ממחזרים. הממחזרים לא יכולים להבין כיצד החצי השני ממשיך לטעון טענות פרימטיביות כמו ״זה לא מה שיעשה את ההבדל״ או ״עזבי אין לי כוח״ או ״אין לנו פה פח למיחזור זכוכיות בכלל, מה את רוצה שאני אעשה?״. הלא ממחזרים מתבצרים בשלהם, מוקפים טענות נוחות. משמשים דוגמא שלילית לדור העתיד, בטוחים אנו, הממחזרים, מעצבנים. שלא תבינו לא נכון. לא אני ולא משפחתי צדיקים. בוא נודה על האמת, גם אנו חוטאים ומשתמשים בכלים חד פעמיים. אך תמיד נפריד ונמחזר. לפעמים זה אומר לדהור חזרה הביתה עם שקיות למחזור בבגאז׳.

BE CARPOOL HOW YOU DRIVE

״מה שהיה הוא שיהיה״ אמר קהלת. ואני אומרת: נכון אבל יכול להיות קצת יותר טוב. ואיך? אם נאמץ כמה טיפים פשוטים שכל אחד יכול ליישם ביום יום. את הטיפים אספתי מעבודה שעשיתי לפני שנים לאחד מלקוחותיי. את הטקסטים הנפלאים כתבה יעל שמיר, שכבר הספיקה להחליף קריירה מאז. צדק קהלת. נדמה כאלו הדברים נכתבו אתמול אז כשממחזרים ממחזרים גם דברים טובים.

 

קבלו טיפים לעולם יפה יותר. צעד קטן עבורכם. צעד גדול וירוק לאנושות

WATER LAWN AT DAWN
IT’S NOT A WASH
EASE THE PRESSURE ON WATER
DON’T THROW IN THE TOWEL
HIKE & BIKE
CHANGE A LIGHT BULB
IT’S PC TO SHUT DOWN
THE PAPERLESS KITCHEN
ACCELERATING DEMISE
THE PLANE TRUTH
Dig This

 

למטיביי אקלים

התחממות גלובלית – מה זה?

התחממות גלבולית היא בעצם תופעה בה עולה הטמפרטורה של כדור הארץ. איך זה עובד? קרני השמש פוגעים בכדור הארץ. חלקם נספגים וחלקם משתחררים לאטמוספריה. הגזים שמשתחררים הם הקרינה האינפרה אדומה. הם מכונים גזי חממה. גזים אלו בולעים ופולטים קרינה אינפרה אדומה. הקרניים שנפלטות יוצרות מעין שכבה קרובה לכדור הארץ בה נכלאת האנרגיה ונוצר חום ממש כמו בחממה. זה מעלה את הטמפרטורה על פני כדור הארץ.

התחממות גלובלית

טביעת רגל פחמנית – מה זה?

תהליך המתאר את כל מה שקורה למוצר או שירות קרוי מחזור החיים. זהו למעשה סיכום כל מה שעובר על המוצר משלב חומרי הגלם, הייצור שלו, דרך שלב השינוע ועד גמר השימוש בו – השלב בו הוא הופך לפסולת, כולל הדרך שמטפלים בפסולת זו.

טביעת רגל פחמנית מכמתת את סך הפליטות של גזי חממה בכל שלב ושלב לכדי מספר אחד, הכולל את כל השלבים במחזור החיים. כך ניתן להשוות בין מוצרים ומדינות ואף למצוא על אריזות רבות סימון פחמני – סימון המאפשר לנו הצרכנים לדעת מה רמת הפליטות שהופקו במחזור החיים של מוצר ספיציפי ולהחליט אם מתאים לנו או לא לרוכשו.

טביעת רגל פחמנית

 

ועכשיו רונה אומרת לשיר. מילים: איה כורם.

 

 

נכון שהטיפים קלים ליישום? אז קדימה – צעד קטן מצידנו. צעד גדול לאנושות. מי יודע, אולי הועידה הבאה תהיי ועידת האקלים האנושית?

2 Responses

  1. מאוד אהבתי את הגרפיקה, מעבירה את המסר והמידע באופן בהיר, ברור ואסתטי. ממש מיני קמפיין 🙂 על נושא חשוב. הוועידה האחרונה באמת הייתה מרגשת בגלל ההסכמה של המנהיגים להכיר בבעיה

    1. שלי איזה כיף שקראת את זה. עוד פוסט שלא ממש הפצתי. אני לא אובייקטיבית אבל זה מהויזואלים שממש נהנתי לעשות. תודה יקריתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא

דילוג לתוכן