Delta CSR- Cover Plus Tobleron

״אני לא מאמין! זה נראה כמו מגאזין אופנה. תראי איזה נייר הם השתמשו! ואיך מראים בנות בתחתונים בדוח אחריות תאגידית שאמור להיות מסמך רציני?״ אמר אחד הבכירים בתחום האחריות התאגידית. קאט.

צורת משולש, צבע חום או לבן, מותג חוצה גבולות. תשעה מתוך עשרה אנשים בעולם מזהים את המשולש בהקשר של שוקולד טבלרון. צורת הפירמידה, המייצגת את האלפים השוויצרים מיוחדת רק לשוקולד טובלרון והיא רשומה כסימן פטנט רשום. אז מה משותף לשניהם?

שניהם שונים! דלתא וטבלרון מותגים שונים ומעולמות תוכן אחרים אך שניהם משדרים שונות בתחומם – שונות שזוכרים. הם שונים בהתנהלות, בחדשנות ובניראות. שניהם מרעננים את המותג מדי שנה. דלתא בקולקציות חדשות ובפיתוחים פורצי דרך. טבלרון מקפידים לבחור בכל שנה קקאו משדה אחר על מנת לשמור על האיכות, לרענן את טעמו של השוקולד ולעמוד בקצב ההתחדשות ואופנת הטעם בעולם.

 

Delta CSR- Products

 

טבלרון – דלתא – חשיבה שונה

אם אשאל איזה שוקולד אתם זוכרים רוב הסיכויים שתגידו לי שוקולד אחד או שתיים במקרה הטוב, אבל תמיד אחד מהם יהיה טבלרון. אנו זוכרים טבלרון כי הוא שונה בצורתו – הוא משולש. על צורת המשולש ועל המותג עצמו לומדים בשיעורי שיווק באוניברסיטאות בכל העולם. האדם שהיה אחראי על רישום האריזה והשם של שוקולד טובלרון כסימן רשום היה לא אחר מאשר אלברט איינשטיין שעבד אז במכון הפדראלי למאפיינים אינטלקטואלים.

עובדות על הפטנט של טבלרון

דלתא חדשנית במוצרים רבים. אחד המותגים היצירתיים והמדליקים שלה הוא המותג: Littlemissmatched. כאן כל זוג גרביים הם שלישייה. שונה אמרנו?

המותג Littlemissmatched

 

אחריות תאגידית – Let’s Report

זה התחיל פשוט. עסקים התנהלו על פי איכות מוצריהם ו/או מחירם. בהמשך מיתגו עצמם ולכן חיברו בין המוצרים שלהם לבין ערכים כדוגמת אושר, בריאות, יופי ועוד. שלב זה נקרא המותג הערכי. מהר מאד הארגונים הבינו שאי אפשר להיות מותג ערכי אבל לנהוג בחוסר ערכיות כלפי העובדים או כלפי הסביבה וכך נולדה האחריות התאגידית. בהמשך נולד דוח האחריות התאגידית. לאחריות תאגידית עצמה הגדרות רבות. אני מתחברת לזו שאומרת כי אחריות תאגידית היא תפיסה ניהולית שבה חברות מטמיעות שיקולים חברתיים, סביבתיים וכלכליים הנוגעים  לפעילות העסקית שלהם ולנקודות המפגש עם מחזיקי העניין שלהם. בהמשך כל חברה התחילה להוציא דוח המתאר את כל הפעילויות האלו.

הרבה מהדוחות התאגידים ניראים כמשהו שהיה צריך להוציא כי חייבים. מכובד אך לא כזה שתדפדף בו אם אתה לא חייב. נכון אך נטול נשמה. למזלי, אחת מהמנהלות שכן מבינות את הפוטנציאל התקשורתי של דוח כזה היא הילה אפרתי-הלפר, מנהלת תקשורת ארגונית וקשרי חוץ בדלתא גליל תעשיות בע”מ. הילה מבינה שכל איסוף הנתונים והתקשור הוא עבור הצרכנים. היא יודעת כי הדוח הוא עוד כלי להנגשת האינפורמציה, והכירות עקרונות דלתא לציבור. לא חוברת כיסוי של נושא הסביבה. בהתאם נוצר הדוח. נולד לו דוח כיפי, זמין, מודרני, מגאזיני, כזה שגורם לקורא לקרוא נתונים על איכות סביבה ובמקביל להחשף למותג. דוח שיודע להשתמש במדיה כדי להעצים את המותג. איך זה קורה תכל׳ס? בעבודת צוות ושיתוף פעולה נכון של לימור ספקטורובסקי-כוכבי משר יעוץ והדרכה, של איריס הלר- מנהלת הסטודיו של דלתא, של הילה אפרתי-הלפר, ושלי – מינה, אחראית על הקונספט והעיצוב. תשפטו בעצמכם.

Delta CSR- Let's Dance
Delta CSR - Facts
Delta CSR - Mission
Delta CSR - Organisation
Delta CSR - Our brands
Delta CSR - Technologies
Delta CSR - Air emissions
Delta CSR - water
Delta CSR - employee

 

טעימה אחרונה

אנו זוכרים את השונה. לא את ה״טיפה אחר״ או את ה״טעים יותר״. קשה לנו עם ״קצת אחר״ – אנחנו פשוט לא יודעים מה זה קצת. אנו זוכרים את מה ששונה משמעותית, שונה צורנית, שונה בתפיסה, שונה בניראות כי כך המוח שלנו בנוי – לזכור את היוצא דופן.
אז, איזה שוקולד שונה? נכון טבלרון המשולש. אם אשאל אתכם איזה דוחות אתם זוכרים (למי שראה דוחות), רוב הסיכויים שלא תזכרו משהו מסויים. אני מקווה שאחרי שתראו את דלתא כן תזכרו.

 

מסקנה: רוצים שיזכרו אתכם? תעשו שונה! רוצים מיתוג טוב? תעצבו שונה לגמרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא