מתחילים: Adobe 99U Conference

מאיפה ואיך מתחילים לסכם את מה שהיה? כולנו יודעים שהעתיד כבר פה. כנס 99U של אדובי היה השנה בנושא: העתיד היצירתי. לפני שאצלול לעומק בהרצאות מסויימות אני חייבת להעלות פה על הכתב כמה רשמים מהירים. אתם יודעים ההפך מלשכוח זה לרשום.

הכנס היה נסיון משותף להבין קצת יותר. שאלנו את עצמנו שאלות כמו מתי הייתה הפעם הראשונה שחשבנו שאנחנו חיים בעתיד? האם זה היה בהשראת הסמרטפון? האם זה היה כשנחשפנו לרשתות החברתיות? אולי בפעם ראשונה שהשתמשנו באפליקציה? האם זו היתה בכלל הטכנולוגיה או שזה קרה כשכל מיני תנועות חברתיות התעוררו לראשונה?

The Creative Future Report from Adobe 99U

כל הסממנים האלו של העתיד, שאנו מכירים היום, נושאים איתם גם צדדים אפלים, כאלו שמנצלים את הטכנולוגיה לרעה, כאלו שמנצלים את האמון שאנשים נותנים במידע שעובר ידיים. עכשיו כשאנו חיים בעתיד אנו יודעים שזה לא מספיק שכל הדברים האלו מניעים אותנו קדימה וגורמים לנו לצמוח. אנו יודעים שאנו רוצים גם שיהיו בהם ערכים יצירתיים כמו אמפתיה, סקרנות וייעוד. אבל איך מיישמים אותם חוץ מזה שהם נשמעים מאד מעניין כמשהו שאנחנו רוצים להגיד שאנו עושים.

Artist and illustrator Kyle T. Webster

מטרת הכנס הייתה לקחת את כל האנשים היצירתיים ולהצליח באמצעותם להטמיע את אותם ערכים שאנו רוצים שיהיו בעולם בכל ארגון ואקוסיסטם. כי עם כל הבינה המלאכותית עדין המכונות מוזנות ממה שאנו מכניסים פנימה, ומה שאנו נכניס פנימה, השפה שאנו נשתמש, הדרך שאנו נתייחס זה לזה. את זה המכונות יחקו. אז איך עושים את זה? קודם כל מדברים על זה וחושבים ביחד. בהרצאות, בקבוצות עבודה (כמה כיף היה לעבוד עם אנשים שבאים מכל מיני עולמות תוכן ותרבויות), בשיחות צהריים (לא תאמינו, על חומוס ופלאפל. האמריקאים עפים על זה) התקיים פה דיאלוג, למעשה התקיימו פה עשרות שיחות שהפכו למעין סימפוניה אנושית יצירתית ובעיקר אנרגטית, סימפוניה שהיא לבדה ריגשה אותי בטירוף (אני חושבת שברגע הזה הבנתי שלא יעזור כלום, אני לא רק אוהבת את העיצוב ואת המהות של העיצוב ככוח שיכול לשנות עולמות, אני ממש מתפעלת מאיך שזה גורם לי להרגיש).

Hearing is believing, Joel Beckerman

כל החברות הכי הכי בעולם העבירו פה הרצאות וסדנאות. הרצאות כיצד אנו כמעצבים יכולים לעבוד עם הבינה המלאכותית ולמה חייבים אותנו בתמונה. הרצאות אחרות ניסו להסביר מדוע יש צורך באנשים יצירתיים להזין את העולם ואיך עושים את זה. או, כיצד אי אפשר להמשיך ליצור רק כדי לקבל חשיפה אלא צריך לקבל על כך כסף (דובר על מודלים עסקיים שישנו את המפה בה המפרסמים מקבלים את רוב הכסף והיוצרים הרבה פחות). הרבה דובר על אמפתיה והקשבה. מעברים מעולמות של יצירת ארכיטיפים ופרסונות (שהתעסקנו בהם עד היום) אנו עוברים לעולמות בהם אנחנו יוצרים ארכיטיפים של הקשבה, מצבים שאנו משנים כובעים ומשתמשים כל פעם בסוג אחר בהתאם לצורך, לסביבה ולאופן ההתקשרות.

דובר הרבה על סאונד. כל עולם הסאונד הולך להיות הדבר הבא אחרי הוויזואלים. אם בשנתיים האחרונות הרצתי ולימדתי על כמה צריך להראות למה אנו מתכוונים, על העברת מסרים בדרכים וויזואלים כעת נוספה שפה נוספת. שפת הסאונד. כעת אנו גם צריכים להשמיע את מה שאנו מתכוונים.

Director of UX Design at Google and Founder of Mismatch.design, Kat Holmes

נושא נוסף חשוב ומרתק היה גיוון והיוצאים מהכלל. כל אלו שנמצאים מחוץ לנורמה, לפעמים כי לא חשבו עליהם בעת עיצוב המוצר, מאנשים שלא יכולים להשתמש בידיהם להפעיל ברז ועד גובה גשר שתוכנן בעבר נמוך בכמה סנטימטר רק כדי שאנשים שנהגו להשתמש בתחבורה ציבורית ימודרו מאזורים מסוימים. ומילה אחרונה רק לתקציר המהיר הזה, על שילוב עוצמתי של תוכן ועיצוב, תוכן ומוסיקה. כיצד יצרו את Wepresent. הרצאה שכולה השראה כיצד תוכן שחשבו שיהיה רק Nice to have הפך לאחד הכלים בלהפוך את החברה לכה מפורסמת וחדשנית. מי ששמע אותי בהרצאה האחרונה יודע כמה אני אוהבת לדבר על החברה הזו ולהביא ממנה דוגמאות לכך. בנתיים החשיך בחוץ עוד יותר וקולות המכבי אש לא מפסיקים להדהד מדי פעם בדהירה בחוץ. הייתי חייבת לכתוב ולו לעצמי. חייבת לכתוב כי רק לקרוא את זה שוב מרגש אותי ואני ממש מרגישה חובה ושליחות להעביר את זה הלאה.

Jamal Dauda, Global Head of Music, Karen van de kraats, Senior designer, WeTransfer and Me

ההבנה, הקולות, האנרגיה של הדברים החשובים באמת, האמת האנושית מאחורי הטכנולוגיה זה מה שיגרום לעולם טוב יותר, כולם, כל החברות המובילות היום, לצד מדעני מוח, שבו והדגישו וחזרו על כך שעם כל הטכנולוגיה וההתפתחות עדין מוביל הגורם האנושי בייצור רעיונות. 

Adobe 99U conference

לכו תהיו יצירתיים, לכו תעצבו. כי עיצוב מניע רגש ורגש מניע לפעולה. יצירתיות זו כנראה התרופה היחידה נגד העתיד. 

שלכם בעיצובית מדוברת, מינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא