הדומו, פירנצה

בולוניה - היעד החמישי והאחרון במסע

בידיעה שאנו בדרכנו ליעד האחרון במסעט, נפרדנו מלה ספצ׳יה ועלינו על הרכבת לבולוניה. הסיבה העיקרית שבחרנו בבולוניה היא הטיסות – ממנה יוצאות טיסות זולות של לארץ ונדב יכל להמשיך משם למזרח. הקדשנו לה יומיים.

על בולוניה למדתי מהבלוג של מיכל ״רואה עולם״. זהו בלוג טיולים נפלא, פרקטי ומעורר השראה.

מלון נעים, קרוב לעיר העתיקה - Aemilia Hotel Bologna

המלון נמצא די קרוב לסנטר אך לא ממש במרכזו (לעומת האחרים שלקחנו בטיול) . מאד יפה ללכת בבולוניה ברגל כך שלרב הלכנו.

העיר האדומה

בולוניה מלאה קשתות אדומות, בתים כתומים, בורדויים וגווני צהוב- מחזק ועד פסטל. אין ספק שמשהו חשב על פלטה הרמונית ואחידה. רואים את זה לפי גגות הבתים שעשויים לבני טרה קוטה. היא הפכה בתפיסה ליותר אדומה בגלל היותה קומוניסטית בזמן מלחמת העולם השניה וניתן לראות את זה בכל מיני מקומות או גרפיטים ברחבי העיר.

עיר של אוניברסיטה

מה שעושה את בולוניה לחביבה היא העובדה שיש בה אוניברסיטה שמגיעים אליה מכל רחבי איטליה. בנוסף היא האוניברסיטה הראשונה באירופה ומהוותיקות בעולם. מה זה אומר?

שיש פה הרבה סטודנטים שחיים וגרים פה ולא רק תיירים. שיש פה המון סגנונות של מסעדות ויש ווייב טוב. העיר מלאה בגרפיטים מכל הסוגים – על קירות, כאלו שנחבאים לפינות רחובות והרבה על תריסים שמגיפים את החנויות.

מרכז העיר מאופיין ב-2 מגדלים שנראים מרחוק. לידם גם קיים איזור גדול של קניות ומסעדות שנעים לשוטט בו.

קירות שמספרים סיפורים

לזניות, מאפים ואוכל יפני משובח

Santuario della B.V. di San Luca

חצי שעה מהמלון באוטובוס מגיעים לאיזור ממנו צריכים לקחת עוד אוטובוס רק ששימו לב. מה שנקרא אוטובוס הוא בעצם טרנזיוט שעושה שאטלים לראש הגבעה ובחזרה וסתם פיספסנו אותו בזמן המתנה מטורף כי חיכנו לאוטובוס. הסיבה שאתם רוצים אותו זה שזו עליה מטורפת ובמידה וחם, כמו שלנו היה מומלץ לעלות אותה ברכב. הארמון והנוף ממנה משגע. נדב שנשאר עוד כמה ימים בבולוניה ועבר לגור בהוסטל עם כמה קנדים עשה זאת יומיים אחר כך ברגל. המסקנות ברורות.

FICO - תוכן שעדיף להנות ממנו בסופר גדול שכונתי

בשיא החום נסענו למקום. בהתחלה המון זמן באוטובוס וכשזה הוריד אותנו והצביע לעבר האופק ואמר: ״זה פה מאחורי הסיבוב״ לא חשבנו שה״מאחורי הסיבוב״ זה מעבר להרי השמש שיקדה בלי רחמים.הלכנו והלכנו והלכנו ובסוף הגענו לפלפל אדום ענק. מיד הבנו שזה בעיקר לילדים. אני מאמינה שאם היינו מגיעים ברכב היינו נהנים קצת יותר ואם היו לי ילדים קטנים אולי אפילו יותר מזה. הביתנים בפנים מעוצבים מאד יפה כפי שתראו בתמונות אבל כל מה שיש שם יש בסופר בעיר ולחשוב שהלכנו כל כך הרבה לשם כך ועוד שילמנו בשביל לשלם אחכ לאכול דגימות בפנים היה מיותר לחלוטין.

שבנו למלון והלכנו לשוטט באיזור נוסף - Bologna Porto

הסעודה לפני הפרידה - לארץ ולמזרח

מחשבה ToGo

ללכת בתוך אמנות והיסטוריה. להרגיש איך זמנים עתיקים גורמים לך למחשבות עתידיות ולעצור להרבה קפה, זמן שאתה מעבד את המחשבות.